Menu

Uniterveys

Laadukas ja riittävä uni on terveyden, hyvinvoinnin ja jaksamisen perusta. Uniongelmat laskevat mielialaa, työtehoa, heikentävät muistia ja keskittymiskykyä, vaikeuttavat uuden oppimista, altistavat virheille, heikentävät turvallisuutta ja lisää sairastamista. Lukuisat tutkimukset ovat osoittaneet, että riittävä uni ei ole vain hyödyllistä, vaan elintärkeää terveyden ja hyvinvoinnin kannalta. Iso osa työssä käyvistä toivoisi nukkuvansa enemmän tai laadukkaammin. Jopa kolmannes työikäisistä kärsii jonkinasteisesta unettomuudesta.

Kohti parempaa unta

Löydä Diacorin psykologien ja muiden uniasiantuntijoiden kanssa ratkaisuja epäsäännölliseen unirytmiin, unen laadun parantamiseen ja yöajan palautumiseen vaikuttavien päivän tapahtumien tunnistamiseen. Diacor tekee myös yhteistyötä suomalaisen hyvinvointiyrityksen Bedditin kanssa.

Unen ja nukkumisen merkitystä ei pidä vähätellä. Haluamme autaa sinua parantamaan untasi kokonaisvaltaisesti.

Artikkeli: "Millainen päivä, sellainen yö"

Kun uni ei tule

Uneen ja nukkumiseen liittyvistä häiriöistä tavallisimpia ovat uni-valverytmihäiriöt: nukahtamisvaikeudet, liian lyhyt yhtenäinen yöuni tai liian varhainen herääminen. Näitä esiintyy kaiken ikäisillä. Uniapnea, jossa tyypillisesti on unenaikaisia hengityskatkoksia, on yllättävän yleinen päiväväsymyksen syy varttuneemmassa väestössä. Lääkärin vastaanotolla kartoitetaan mahdollisten jatkotutkimusten, kuten yöpolygrafian, tarve. Unihoitajan vastaanotolla saat tietoa uniapnean erilaisista hoitomuodoista (esim. CPAP-hoito eli ylipainehengityshoito).

Unettomuus on yllättävän yleistä, mutta sitä voidaan hoitaa. Älä jää yksin vaivasi kanssa.

Artikkeli: Unettomuutta voidaan hoitaa

Palvelut

Bedditin avulla parempaan uneen
Beddit Sleep Tracker -unimittari
Yöpolygrafia
Unihoitajan vastaanotto
Psykologin vastaanotto
Psykoterapeutin vastaanotto
Psykiatrin vastaanotto
Psykofyysinen fysioterapia