Menu

Diacor avasi uuden lääkäriaseman puhelimeen

Suomen kattavin älypuhelimiin kehitetty lääkäriasema on aloittanut toimintansa. Diacorin kehittämän sovelluksen avulla matkapuhelimeen voi saada omat terveystiedot, varata tai peruuttaa ajan tai käydä lääkärin etävastaanotolla. Palvelun nimi on DiacorPlus.

- Digitalisaatio tulee kovaa vauhtia myös terveydenhoitoalalle. Uskomme, että mobiilääkäriasema on suurin toimipisteemme vuonna 2020. Uusi palvelu täydentää perinteistä toimintaamme, jonka kehittämistä jatkamme samaan aikaan, Diacorin yksityisasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja Minna Elomaa kertoo.

- Etäasioinnin etu on kuitenkin siinä, että asiakas voi saada apua kysymyksiinsä kotona tai matkalla.

Tavoitteenamme on helpottaa asiakkaidemme arkea, toteaa Minna Elomaa.

- Palvelu antaa mahdollisuuden olla yhteydessä asiantuntijoihin asiakkaalle parhaiten sopivana ajankohtana ja asiakkaan haluamassa paikassa. Sovelluksen voi ladata kaikkiin älypuhelimiin. Lataaminen on maksutonta, samoin muun muassa omien tietojen katselu, muistutukset ja asiantuntija-artikkelit. Maksullista sen sijaan on yhteydenpito lääkäreiden ja muiden asiantuntijoiden kanssa.

- Otimme asiakkaat heti alusta mukaan sovelluksen suunnitteluun, jotta palvelusta saataisiin mahdollisimman helppokäyttöinen, Minna Elomaa sanoo.

Muistutuksia ja huolenpitoa

Asiakas pääsee tarkastelemaan kännykän kautta aikaisempia käyntejään, laboratoriotuloksia, rokotuksiaan ja reseptejään. Palvelun kautta voi asettaa muistutuksen muun muassa vanhenevien reseptien ja rokotteiden uusimiseksi.

Palvelun avulla on mahdollista saada helposti yhteys asiantuntijoihin. Etävastaanotolla asiantuntijat käyvät oireet asiakkaan kanssa läpi, antavat hoito-ohjeita ja neuvovat, jos tarvitsee käydä vastaanotolla. Tyypillisiä etäyhteyden kautta hoidettavia tilanteita ovat esimerkiksi tavanomaiset flunssat, allergiat, ruoansulatusongelmat ja matkailijan rokotuksiin liittyvät kysymykset sekä reseptien uusinta ja lääkeneuvonta. Mieltä askarruttavissa asioissa tukena ovat psykologit ja ravintoon liittyvissä asioissa kysymyksiin vastaavat kokeneet ravitsemusterapeutit.

Yhteyden voi ottaa online-chatillä, joka toimii sekä teksti- että videomuotoisena tai lähettää kiireettömän viestin asiantuntijalle. DiacorPlus-keskusteluun voi liittää kätevästi myös kuvan vaivan arvioinnin helpottamiseksi. Online-keskustelut on mahdollista käydä myös videoyhteydellä. Ensimmäiseen kirjautumiseen tarvitaan pankkitunnukset. Keskustelut asiantuntijoiden kanssa tapahtuvat suojatun yhteyden kautta.  

DiacorPlus on suunnattu sekä yksityis- että työterveysasiakkaille. Palvelussa olevat maksulliset palvelut voi maksaa joko itse tai käyttää niitä työterveyssopimuksen mukaisesti, jos työnantaja on ne sallinut. DiacorPlus-palvelun asiantuntijat ovat kokeneita terveydenhuollon ammattilaisia, jotka pitävät myös perinteistä vastaanottoa Diacorissa ja asiantuntijoita lisätään asiakkaiden kysynnän ja käytön mukaisesti palveluun.

Lisätietoja:
Diacor terveyspalvelut Oy
Minna Elomaa, varatoimitusjohtaja, liiketoimintajohtaja yksityisasiakkuudet puh. 040 747 1786
Tuomas Teuri, ICT-johtaja puh. 040 754 9507

Kotimainen Diacor on Helsingin Diakonissalaitoksen ja LähiTapiolan omistama hyvinvointialan yritys. Diacorilla on 13 lääkäriasemaa pääkaupunkiseudulla, yksi Turussa ja Suomen pitkäaikaisin yksityinen sairaala Helsingin Ruoholahdessa.