Menu

Terveyspalvelua ajasta ja paikasta riippumatta

Terveys on ihmisen tärkein arvo. Sen pettäessä haluaisimme saada parasta mahdollista palvelua juuri meille sopivalla tavalla. Digitalisaation myötä asiointi lääkäriasemalla on mullistunut, sillä se tuo asiantuntijat entistä lähemmäksi palveluiden tarvitsijaa. Älypuhelimista ja mobiililaitteista on tullut asiointikanava terveyspalveluille. Niissä lääkäriasema palvelee aina, ajasta ja paikasta riippumatta.

Kasslinin kolmilapsisessa perheessä ei puutu vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Jutta Kasslinille, 37, Diacor Iso Omena onkin tullut hyvin tutuksi vuosien saatossa. Välillä lääkärissä on tullut juostua tiuhaan tahtiin, kun pienet seikkailijat ovat tarvinneet lääkärin apua erilaisiin haavereihin ja lastensairauksiin. Perheen lapset Julia, 7, Minea, 6 ja Noel, 3, kärsivät kaikki atooppisesta ihottumasta. Lisäksi varsinkin perheen kuopuksen usein toistuvat korvatulehdukset ovat vaatineet vierailuja lääkäriasemalla.

Jutta Kasslin on ollut tyytyväinen voidessaan asioida samalla, tutulla lääkäriasemalla.

- Elämä helpottuu, kun lääkäriasemalla käydessä talosta löytyvät luottolääkärit. Tiedämme saavamme heiltä hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Lapsillekaan lääkärissä käynti ei ole kurja kokemus, kun lääkärit ja talon tavat ovat tuttuja. Diacor Iso Omena on muutenkin sijainniltaan siellä missä asioimme. Lasten kanssa liikkuessa arvostamme nopeita ja vaivattomia vaihtoehtoja.

Lääkäriasema puhelimessa

Kuinka ihmiset haluavat hoitaa terveysasioitaan, miten he toivovat saavansa palvelua ja missä kanavissa?

Tätä selvitimme asiakkailtamme ja ryhdyimme rakentamaan uudenlaista mobiilipalvelua, DiacorPlussaa. Kutsuimme arvoasiakkaitamme mukaan kehitystyöhön ja palvelun testaamiseen.  Myös Jutta pääsi kehittämään ”uutta lääkäriasemaa”.

- On hienoa, että Diacor haluaa kuunnella asiakkaitaan ja ottaa heidät mukaan palvelujen kehitykseen. On tärkeää tehdä oikeasti palveluita, jotka helpottavat asiakkaiden elämää.

Keväällä lanseeratun DiacorPlus-mobiilipalvelun avulla asiakkaat voivat olla yhteydessä eri asiantuntijoihin vaikka kotisohviltaan tai kesämökeiltään. Yhteydenpito asiakkaan ja asiantuntijan välillä hoituu näppärästi online-chatilla tai kiireettömällä viestillä. Asiakkaat voivat käydä lääkärin puheilla missä ja milloin vain, eikä aina tarvitse lähteä lääkäriasemalle.

Jutan kokemukset DiacorPlussan käytöstä ovat positiivisia.

- Palvelu on minusta intuitiivinen ja selkeä. Sieltä löytyvät kaikki tarvittavat perustoiminnot. Esimerkiksi vastaanottokäynnin varaaminen ja peruuttaminen on helppoa ja näppärää ja laboratoriotuloksiin on kiva tutustua silloin kun minulle sopii. Myös testitulokset on kuvailtu selkeästi. Historiatiedoista pystyn näkemään aiemmin minua hoitaneet lääkäri, mikä helpottaa elämää.

Jatkossa Kasslinit säästävät arvokasta aikaa kun asiantuntijaan voi olla yhteydessä mobiilisti. Tällöin voi tarkistaa etukäteen, tarvitseeko vastaanotolle oikeasti tulla.

Tulokset on kuvailtu selkeästi ja historiatiedoista pystyn näkemään aiemmin minua hoitaneet lääkäri.

- Esimerkiksi mökiltä tuli kerran lähdettyä ajamaan turhaan lääkäriin, kun löysimme lapseltamme punkin. Tässäkin tilanteessa olisimme voineet ottaa yhteyden chatilla lääkäriin, joka olisi ohjannut suoraan apteekkiin ostamaan punkkipihdit ja neuvonut tulemaan vastaanotolle vasta, jos pureman ympärille ilmestyy punainen rengas.

DiacorPlussan kehitys jatkuu asiakaspalautteiden perusteella jatkossakin. Yksi käyttäjien toivomista ominaisuuksista on perhetoiminto, jolla voi hoitaa samalla kertaa myös perheen lasten asiat. Sitä Kasslineillakin odotetaan kovasti.

- Kun palveluun saadaan ominaisuus lapsiperheille, tulee sovellus varmasti helpottamaan merkittävästi meidän elämäämme. Silloin ei tarvitse käydä uusimassa jokaisen lapsen, jokaista reseptiä lääkäriasemalla erikseen.

Niina Järvinen
 

DiacorPlus

  • Asioi lääkäriasemalla milloin ja missä vain
  • Kysy mieltä askarruttavista asioista asiantuntijoiltamme, esim. lääkäreiltä, ravitsemusterapeuteilta…
  • Tarkastele omia terveystietojasi, esim. laboratoriotuloksia
  • Uusi reseptejä
  • Varaa ja peruuta vastaanottokäyntejä
  • Saat muistutuksia vanhenevista resepteistä
  • Saat ajankohtaisia etuja ja vinkkejä